Buďte vidět ve vyhledávačích
Když v dnešní době nevíte, potřebujete rady či něco hledáte, automaticky se obracíte na záchranu v podobě vyhledávače na internetu. Každý to používá a vznikají o tom už i vtipy. Google přece ví všechno. Něco nevíš? Zadej to do Googlu.
Když v dnešní době nevíte, potřebujete rady či něco hledáte, automaticky se obracíte na záchranu v podobě vyhledávače na internetu. Každý to používá a vznikají o tom už i vtipy. Google přece ví všechno. Něco nevíš? Zadej to do Googlu.
Není to však, tak jednoduché, jak se zdá. Zamysleli jste se někdy nad tím, na jakém principu fungují vyhledávače? Když se pokoušíte najít nějakou
informaci či produkt, proč Vám vyhledávač předhodí právě ty odkazy a ne jiné? A nebo obráceně, co můžete udělat pro to, aby zrovna Vaše stránka se dostala ve vyhledávačích na přední pozice, tak aby byl přímo na ráně, těm kdo Vás hledají? Odpověď je jednoduchá –
dokonalý mix – Nadpis + Popis + Cílová URL + obsah webové stránky
Začneme od začátku
Miluji hadříky a módu, jsem hold ženská a blíží se nám léto a v mém šatníku je co doplňovat nyní jsem se rozhodla si pořídit novou kšiltovku. A tak se po ní zkusím podívat. Nevím moc co chci, a nemám představu o značce. Cíl: Hezká dámská, ne moc obyčejná kšiltovka. Tak jsem zvědavá, co mi strýček Google najde. Do vyhledávače zadám „kšiltovka“. Vyskočí na mě stránka s několika inzeráty. Na místě je otázka – podle čeho se rozhodnout na jaký kliknout? Jako uživatel si prvně všimnu nadpis odkazu a následně obsahu popisku, kde se dozvím, jestli pod daným inzerátem naleznu to, co hledám.
Procházím inzeráty očima a čtu nadpisy
Nadpis je to, co vás jako první bouchne do očí. Je to první, co uvidíte při zahájení vyhledávání. Aby nadpis dobře fungoval a plnil svou práci, tzn.donutil uživatele k prokliku, musí obsahovat, to co uživatel hledá. Tedy, hledám-li kšiltovku, čekám, že v nadpisu bude obsaženo slovo „kšiltovka“. The best je, když bude na první pozici. Běžnému uživateli, to tak nepřipadá, ale pořadí slov v nadpisu dokáže hodně ovlivnit rozhodnutí uživatele, zda na inzerát klikne či nikoliv. Ve finále mě nezajímá jaká stránka výrobek nabízí. Zda je to ksiltovka.cz nebo zoot.cz, já chci prostě kšiltovku.
...a pokračuji ve čtení
Zaujme mě nadpis a tak čtu popisek. Popisek je druhá věc, na kterou se uživatel zaměří. Vrátím se ke své potřebě koupit si kšiltovku. Vím tedy, že chci kšiltovku. Nejsem stále rozhodnuta jakou. Nevím barvu ani značku či materiál. A tak hledám. Hledám stránku, která mi nabídne, to co se nosí či poradí. A přesně to budu hledat v popisku. A protože se mi opravdu nechce proklikávat všechny stránky, nemám na to chuť ani čas, tak se zaměřím na popisky a hledám v nich odpovídající popis.
Jakmile vytváříte nějaké popisky, je důležité se vcítit do role uživatelů. Je důležitý se zamyslet nad tím, co očekává uživatel v popisku, co se chce uživatel dozvědět.
A proč toto vše píšu?
Princip je vlastně úplně jednoduchý. Čím více bude Vaše reklama vidět, tím více lidí bude proklikávat váš odkaz, tím vyšší pozici budete na danou frázi ve vyhledávačích získávat. Co je tedy cílem? Aby se na Vaši stránku dostalo co nejvíce lidí, kteří vyhledávají Váš produkt. Aby zůstali na Vašem webu a našli to, co hledali. To vše je spojené s obsahem vašeho webu. Vrátím se ke své kšiltovce. Pokud si tedy vyberu nějaký super odkaz, který mne zaujme svým nadpisem a popiskem natolik, že na něj kliknu, tak předpokládám, že tam najdu, to co hledám. V mém případě nějakou super kšiltovku či rozcestník různých typů, barev atd. Pokud to tak není, a místo na kšiltovkách, po roz kliknutí skončím mezi botami, tak to úplně ideální není. Respektive vůbec. A proto myslete při psaní obsahu textů reklam popisek i nadpis.
Nevíte jak by to mělo vypadat? Nestyďte se a koukněte na web těm, kterým to funguje. Inspirace není trestná
Co Vám může pomoci?
V dnešní době interních systému není problém si zjistit, co lidé vyhledávají a jaká jsou nejvyhledávanější klíčová slova. Používejte je a pracujte s nimi. Je to vhodné vodítko od čeho se odrazit. Snažte se zaujmout uživatele a naservírujte mu to, co vyhledává právě tehdy, kdy to vyhledává.
Vrátím se ke své kšiltovce. Na obrázku vidíte jaká je průměrná hledanost klíčového slova kšiltovka. A jak bych postupovala? V nadpisu by mělo zaznít slovo kšiltovka a nejlépe ve spojení s dámská, pánská. A v popisku by určitě mělo také dámské a panské kšiltovky, ale i značky new era, vans, fox či typy s rovným kšiltem, trucker, frame.
Například:
Dámské a pánské kšiltovky – Vybírejte z různých typů
Pořiďte si dámskou či pánskou kšiltovku značky new era, fox, vans.
Myslete na to, čím obecnější vyhledávané klíčové slovo, tím obecnější musí být popisek.
A jakou jsem nakonec vybrala?
Tak tady je má vítězka
Takže, už víte, jak na to?