Marketing na Facebooku

Marketing na Facebooku vám pomůže komunikovat se zákazníky i vydělávat. Dokážete využít sociální sítě jako prodejní kanál? My vám s tím pomůžeme.

Založit a spravovat stránku firmy na Facebooku vám může kdejaký freelancer. Jestli ale chcete dosáhnout prokazatelné návratnosti investic a získat nadšené přívržence vaší značky, spolupracujte s námi.

Naší hlavní filosofií je návratnost vaší investice. Snažíme se dodržovat vždy a všude. Někdo může tvrdit, že sociální sítě nemohou být ziskovým kanálem, ale to se plete a pravděpodobně jenom neví, jak toho dosáhnout.

Proč je marketing na Facebooku důležitý?

Facebook v Čechách má více než 4,5 milionu registrovaných uživatelů, z toho 2 miliony využívají Facebook každý den. Na Facebooku se pohybuje nejvíce zákazníků ze všech sociálních sítí v Česku. Uživatelé jsou jak mladí, tak třicátníci a nově i senioři.

Ať už je tedy vaše cílová skupina jakákoli, na Facebooku musíte být.

Lidé nechtějí čekat. Zvažují-li koupi vašeho produktu nebo chtějí-li se o vás něco dozvědět, čím dál častěji jdou na Facebook. Zatímco na odpověď e-mailem jsou schopni čekat i několik dnů, na Facebooku chtějí odpověď obratem, nejdéle v řádech hodin. Z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že čím dříve dotaz zodpovíte, tím více si upevníte pouto se svým potenciálním zákazníkem.

Marketing na Facebooku ale není jen o zákaznickém servisu. Hlavním cílem je především budování vaší značky nebo vašeho produktu. MM Marketing se vždy snažíme postupovat tak, že si dopředu uděláme průzkum cílové skupiny a podle něj připravíme strategii, který bude jasně reflektovat zájmy a potřeby vašich fanoušků a stávajících i potenciálních zákazníků.

Kvalitně zvolený obsah příspěvků je na Facebooku základem k úspěchu. Nejprve se musíte zamyslet nad tím, proč lidé dobrovolně tráví svůj volný čas na Facebooku. Nechodí tam cíleně nakupovat, ale bavit se, zjišťovat nové drby o svých přátelích a psát si. Musíte je zaujmout a upoutat jejich pozornost. Určitě jste narazily na stránky, které mají tisíce fanoušků, ale jejich míra zapojení je nulová. Není důležité, mít tisíce fanoušků na stránkách, ale jak s nimi dokážete pracovat.

Většina firem si je vědoma významu a vlivu sociálních sítí. Problém je většinou, že neví, jak je využít ve svůj prospěch. Každá značka nebo produkt je specifický a má své vlastní zákazníky. Pro úspěšnou komunikaci nestačí na sociálních sítích jen být, ale musíte jimi žít. Vývoj sociálních sítí je velice rychlý, a to, co platilo a fungovalo dnes, zítra nemusí.

Co vám marketing na Facebooku přinese?

Marketing a PR na Facebooku mají obrovskou moc a zásah. Vzpomeňte na slavná „vejce pro Paroubka“ nebo protesty arabského jara, které byly organizovány pomocí facebookových stránek a skupin.

Propagace na Facebooku z vás může udělat love brand. Facebookový marketing vás dostane k velkému množství zákazníků.

Při vedení marketingu na Facebooku se držíme těchto základních pravidel:

  • Na začátku spolupráce s klientem vždy stanovíme cíle a připravíme strategii. Potom každé minimálně čtvrtletí někdy i měsíc řešíme průběh plánu.
  • Počet fanoušků pro nás není klíčová metrika. Vždy se díváme na návratnost investic. Generuje podle digitální analytiky Facebook tržby? Leady? Objednávky? Nebo aspoň návštěvníky, kteří se stávají zákazníky později? Pokud se tomu tak neděje tak najdeme jiný kanál, kterým cíle splníme. 
  • Úspěšné facebookové stránky je možné spravovat i bez výrazné finanční podpory. Ale jde to pomalu. Pro dosažení co nejvyšších zisků v co nejkratším čase používáme kombinaci dobrého obsahu a kvalitně vedených reklamních kampaní.
  • Facebook v našem podání slouží i dalším marketingovým kanálům a aktivitám. Děláme soutěže, získáváme emailové adresy, přivádíme návštěvníky na stránky webu, testujeme nápady a produkty.
  • Nemá smysl mít stránku firmy na Facebooku jenom protože je to něco co leté. Můžeme stránku postavit okolo vašeho produktu nebo služby. Vždy děláme to, co se vám vyplatí.

Jak při marketingu na Facebooku postupujeme?

Každý produkt je jedinečný. Tomu se přizpůsobujeme při vytváření marketingové strategie pro Facebook. Vždy se snažíme dělat originální způsob propagace v souladu s jasně definovaným cílem. Snažíme se v produktu najít to nejlepší a komunikovat to tak, aby měli lidé důvod jej kupovat a objednávat. Nebudujeme jen prodejní kanál, ale také důvěru k Vám.

Jak postupujeme?

  • Provedeme průzkum vaší cílové skupiny a poznáme potřeby vašich zákazníků.
  • Připravíme detailní strategii přesně ušitou na vaši cílovou skupinu.
  • Kvalitní obsah zkombinujeme s cílenými reklamními kampaněmi.
  • Komunikace vždy probíhá podle předem schváleného komunikačního plánu.
  • Sbíráme podněty fanoušků a pomáháme vám zlepšovat váš produkt.
  • Vyhodnocujeme aktivitu/reakce fanoušků a přizpůsobujeme tomu komunikační strategii.
  • Vyhodnocujeme placené kampaně a optimalizujeme je tak, aby vám přinesly co nejvyšší zisk.
  • Jsme schopni vytvořit vám soutěže přímo na míru, pomocí kterých oslovíte tisíce uživatelů.
  • Pro ještě vyšší návratnost investic můžeme propojit komunikaci na Facebooku s dalšími digitálními kanály, které nám svěříte.