Novinky ze Zboží.cz: Řada nových možností prezentace pro vendory i efektivní Zboží inzeráty

Zboží.cz je jedním z efektivních konverzních kanálů, který denně přivádí e-shopům řadu zákazníků. Abychom měli přehled o všech novinkách, a stejně tak jste ho měli i Vy, rozhodli jsme se vyzpovídat content managera Zboží.cz, pana Vojtěcha Poleno. V krátkém rozhovoru se tak dozvíte řadu cenných informací o další možnosti prezentace na Zboží.cz.
Odpovídá: Vojtěch Poleno, Content manager Zboží.cz 

 PolenoV

Na Zboží.cz máte nové možnosti prezentace pod značkou nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz. Můžete nám je v krátkosti představit?

Na zahlceném českém e-commerce trhu je dnes více než kdy jindy důležité odlišit se a dostat se s novým produktem okamžitě do povědomí zákazníků. A s tím můžeme díky novým nástrojům pro vendory pomoci. Nabízíme pro ně například přednostní založení produktové karty nebo rich popis produktu, ve kterém můžeme podrobně odprezentovat přednosti produktu, včetně fotografií nebo videa, které jsme schopni i vytvořit. Využít lze i nové co-brandové bannery.

K čemu jsou užitečné?

Odkazují přímo do produktové karty na Zboží.cz. Tyto bannery obsahují logo Zboží.cz a výrobce, grafika je ale v naší režii, vendoři dodávají jen seznam nabízených produktů. Tento typ inzerce je ve srovnání s klasickými bannery, které vedou na web výrobce, levnější. Pokud vendoři dodají i seznam autorizovaných prodejců, je možné v kartě produktu zobrazovat jen jejich nabídky. 

Jaký vendorům nabízíte zásah?

Vendoři mohou na Zboží.cz každý měsíc oslovovat více jak dva miliony reálných uživatelů*, kteří se zajímají o zboží a porovnávají si ceny různých produktů. Vylepšení a zviditelnění jejich osobní prezentace na jednom z nejnavštěvovanějších nákupních srovnávačů jim může pomoci výrazně zvýšit konverzní poměry.

Proč inzerovat na Zboží.cz?

Jde o jeden z největších nákupních srovnávačů na českém trhu a pokud si se správou inzerátů dají klienti práci, přinese jim ovoce v podobě konverzí i podpoří znalost značky. Výhodou je, že na Zboží.cz se platí až za přivedeného zákazníka. Naše služby se snažíme neustále zlepšovat.Třeba loňský rok byl ve znamení rozšiřování naší produktové databáze i její obsahové kvality. Zásah našich webů s produktovou inzercí na českém internetu stoupá. Produktová inzerce je dnes z hlediska zásahu i množství přiváděných zákazníků e-shopům naším klíčovým produktem, zejména je zájem o Zboží inzeráty.

Co to jsou Zboží inzeráty?

Zboží inzeráty jsou produktové nabídky jednotlivých e-shopů, které jsou součástí kampaně Zboží.cz a zobrazují se ve Vyhledávání Seznam.cz, na Obrázky.cz a Sbazar.cz. Pro zobrazování nabídek je využíván nabídkový feed pro Zboží.cz. Cílem Zboží inzerátů je nabídnout při zadání nákupního dotazu relevantní nabídku a zkrátit tak nákupní cestu našich uživatelů. Nabídky jsou umístěny nahoře, nad nebo vedle top pozic textových inzerátů Skliku. Zboží inzeráty zobrazujeme i ve formě tzv. karuselu. 

Snažíme se jít s dobou, proto jsme produktovou inzerci umístili na top pozice ve Vyhledávání na mobilu, na kterém na Seznamu dnes začíná hned polovina nákupů. Když uživatelé vyhledávají produkt a naleznou relevantní nabídku v produktové inzerci s cenou a obrázkem, která přesně odpovídá jejich představám, je mnohem větší šance, že skutečně nakoupí.

Jak dosáhnu coby vendor lepší viditelnosti napříč Seznamem?

Pro vendory nabízíme řadu nových možností. Pokud nemají vytvořené produktové karty zboží, tak prvním krokem je jejich založení. Díky tomu se produkty zobrazí výše v kategoriích na Zboží.cz. Součástí produktové karty je také fotogalerie, krátký popis nebo kompletní parametry. Potenciálním zákazníkům jistě pomohou i uživatelské recenze. V neposlední řadě se produkt skrz Zboží inzeráty dostane do celého ekosystému společnosti Seznam.cz.

*Zdroj: SPIR/Gemius, červen 2023

Jak vidíte, Zboží.cz nabízí řadu možností, jak se ještě více stát užitečným kanálem pro e-shopy. Potřebuje s optimalizací na Zboží.cz poradit? Neváhejte se na nás obrátit.