Obecně a zlehka o zbožových srovnávačích

Co vlastně jsou porovnávače zboží? K čemu vlastně porovnávače zboží slouží? Jednoznačnou odpověď na tyto otázky poskytuje následující článek.

Co vlastně jsou porovnávače zboží? K čemu vlastně porovnávače zboží slouží?
Jednoduchá odpověď na tuto otázku vychází z myšlenky, že na porovnávačích zboží dochází ke srovnání cenových nabídek jednotlivých e-shopů tak, aby si zákazník mohl jednoduše vybrat nabídku toho e-shopu, která mu vyhovuje nejvíce. Konkrétní odpověď je však mnohem komplexnější. Pojďme si v několika větách danou problematiku blíže specifikovat.

Mezi nejnavštěvovanější porovnávače zboží v České republice patří především srovnávač Heureka.cz a Zboží.cz. Své místo na trhu si také upevnily tematické srovnávače zboží, a to například Favi.cz, Biano.cz či Glami.cz. Účelem zbožových porovnávačů již dávno není pouze porovnávání cenových nabídek e-shopů. Jednotlivé zbožové porovnávače totiž slouží jako efektivní konverzní kanály, na nichž se velká řada e-shopů snaží uspět. Co k tomu vůbec e-shopy potřebují a jak mohou upevnit své místo na porovnávačích tak, aby zákazníka zaujali? V první řadě je nutná registrace e-shopu na příslušný zbožový porovnávač. Následuje především vyplnění důležitých údajů o e-shopu, fakturačních údajů, a především také nahrání tzv. XML feedu, respektive souboru, který obsahuje veškeré informace o produktech, jež e-shop nabízí. Dále se již v rámci samotné inzerce e-shopů jedná především o to, aby nabídky jednotlivých produktů e-shopů byly na porovnávačích, jednoduše řečeno, vidět. Toho se zejména dosahuje napárováním produktů na tzv. produktové karty, kde se slučuje nabídka totožných produktů všech nabízejících e-shopů. Aby k napárování produktů na příslušné produktové karty došlo, je zapotřebí provést úpravy v již zmíněném XML souboru. Tyto úpravy pramení především z korekce tagů CATEGORYTEXT, PRODUCT, PRODUCTNAME a MANUFACTURER takovým způsobem, jak požadují pravidla jednotlivých porovnávačů zboží.

Podařilo se Vám úpravami napárovat položky na produktové karty? Výborně!
Důležitým faktorem je však také skutečnost, že k zobrazení Vašich nabídek na předních místech v rámci produktových karet nestačí pouze dodržování pravidel jednotlivých porovnávačů. Porovnávače zboží totiž fungují na bázi aukčního systému – tedy na principu „kdo zaplatí více peněz, bude se zobrazovat na vyšších pozicích“. Tento jednoduchý aukční systém lze v rámci zbožových porovnávačů označit za tzv. „bidding“ – respektive o účelné navyšování příhozu peněz za proklik. Jedině biddováním totiž nakonec dostanete Vaše nabídky na tzv. biddované pozice, které jsou na Zboží.cz celkem 3, na Heurece dokonce 4. Zobrazením Vaší nabídky na těchto pozicích teprve maximalizujete viditelnost nabídek tak, že osloví největší okruh potenciálních zákazníků.

Jste již na porovnávačích zboží? Biddujete produkty, ale výsledky Vaší inzerce nedosahují požadovaných výsledků? Máte jakýkoliv jiný dotaz, na který nemůžete najít odpověď? Jsme partnery Heureky.cz a Zboží.cz. Budeme moc rádi, když se na nás obrátíte s jakýmikoliv dotazy, neboť s námi, společností MM-Marketing, jste ve správných rukou.

 

Obecně a zlehka o zbožových porovnávačích