Pochopte zákazníka: byznys framework See-Think-Do-Care

Strategie See Think Do Care pomáhá našim klientům uchopit marketing komplexněji.

Existuje mnoho byznys modelů pro obchodně marketingové účely. Usnadňují nám pohled na složitou logiku nákupního chování. Byznys model See-Think-Do-Care od Avinash Kaushika nám ukazuje pohled na zákazníka v digitální éře. Nezapomíná přitom na potřebné souvislosti. See-Think-Do-Care je model, který nám ukazuje komplexní strategii vhodnou pro digitální marketing. Zohledňuje multikanálový prodej, zařízení uživatele a je vhodný pro měření a vyhodnocování. Zůstává přitom natolik jednoduchý, aby byl rychle aplikovatelný a názorný. Autorem tohoto frameworku je známý marketér Avinash Kaushik.

Framework popisuje jednotlivé fáze zákaznického cyklu takto:

  • See – Lidé v této části nákupního procesu se zatím jen dívají. Naším cílem je zaujmout. Někdy v budoucnu by mohli naše produkty či služby využít, i když to zatím neplánují.
  • Think – V této fázi hledají lidé informace o produktech a službách. Porovnávají dostupná řešení. V budoucnu by u nás mohli nakoupit. Cílem je nabídnout této skupině relevantní informace, které jim mohou pomoct v rozhodování a takto je přitáhnout na svou stranu.
  • Do – Nyní přicházejí lidé kvůli nákupu produktu nebo služby. Našim cílem je přesvědčit je, že chtějí nakoupit u nás, a umožnit jim to tak, aby to bylo co nejjednodušší.
  • Care – Lidé, kteří u nás již nějaké peníze utratili. Můžete je ale definovat různě - např. lidé se 2 a více transakcemi. O tyto uživatele chceme pečovat a přimět je tím k dalším nákupům.

Tento model nám umožní komplexní pohled na celé naše digitální marketingové úsilí. Například pomůže:

  • Určit mezery v obsahu webových stránek.
  • Zvážit, zda naše marketingové a reklamní strategie jsou dostatečně široké a optimalizované pro zákazníky v různých fázích.
  • Zodpovědět, jestli opravdu měříme dobře výsledky s ohledem na různé fáze. Nebo jestli se snažíme naučit kočku štěkat?

Plánujeme marketing See Think Do

Každý marketingový kanál se více hodí do jiné fáze. Některé marketingové kanály mohou mít využití i ve více fázích, pokud upravíme cílení a zobrazujeme jiné reklamy. Například taková PPC reklama ve vyhledávací síti se nehodí do fáze SEE, protože v této fázi ještě uživatelé nic ke koupi nehledají. Ve fázi THINK již můžeme cílit na obecnější slova a zobrazovat uživateli srovnání, rady, recenze a hodnocení. Pomoci mu vybrat ten správný produkt. Tím zároveň budujeme důvěru. Ve fázi DO pak pomocí PPC reklam cílíme na konkrétní produkty a chceme po zákazníkovi, aby provedl objednávku.