Proč je důležité splňovat specifikace produktových dat?
Proč je důležité splňovat specifikaci produktových dat a jaký vliv mají produktová data na inzerci? Více informací Vám poskytne následující článek zabývající se předmětnou problematikou.
Každý e-shop, nejen na českém trhu, inzeruje své produkty v reklamních systémech a srovnávačích zboží. Každá z těchto platforem má svoji specifikaci produktových dat, kterou je více než vhodné splňovat, aby se produkty z vašeho e-shopu zobrazovaly na
vyšších pozicích a měli jste tak větší šanci, že uživatelé nakoupí právě u vás.
Pro český online trh jsou typické srovnávače jako Heureka, Zboží, Favi, Glami a další. V rámci reklamních PPC systémů je to Google a Sklik od Seznamu.
Často se setkáváme s dotazy, proč se zboží klientovi nezobrazí, když zadá přesný dotaz do vyhledávání ať už v Googlu či Seznamu, případně i ve srovnávači. Nemalý vliv na to mají zaprvé algoritmy, kterými se tyto vyhledávače řídí a berou v potaz historii prohlížení uživatele, ale zadruhé i kvalita a objem dat v produktových inzerátech.
Tato data se ukládají do tzv. produktových feedů, což je datový soubor dat, který obsahuje veškeré informace o nabízených produktech a to od názvů po druh dopravy. A zde je obvykle zdroj „problémů“. Ve většině případech chybí technické parametry zboží, díky kterým se dají produkty lépe a detailněji filtrovat - např. v Google nákupech. Čím méně informací máte vyplněno, tím menší je šance, že uživatel narazí právě na váš produkt. Většina klientů čerpá tyto informace z dodavatelských feedů, což je k množství produktů pochopitelné, nicméně někdy by nebylo na škodu se zamyslet, zda by se nevyplatilo určitý čas věnovat i doplnění informací, které vám, jako e-shopu, dají konkurenční výhodu.
Zároveň je třeba dbát na to, aby feedy obsahovaly správné názvy a hodnoty atributů, které si každý srovnávač určuje ve svých specifikacích a díky tomu páruje produkty pod správné kategorie. V jednom může být název produktu označen jako PRODUCTNAME, jinde jako TITLE. Také je třeba dbát na správné zařazení produktů do jednotlivých kategorií – jiné kategorie má Google, jiné Zboží (Sklik/Seznam) a jiné srovnávače zboží jako takové. Naštěstí máme k dispozici šikovný nástroj Mergado, ve kterém jsme schopni každý feed upravit dle daných specifikací. A v případě, že máte šablonové řešení webu, jako např. Shoptet, kde jsou feedy nastaveny v nějakém standardním provedení a potřebujete je upravit, je Mergado tou správnou volbou.
Potřebujete pomoci s nastavením produktových feedů nebo se správou jako takovou? Neváhejte se na nás obrátit.