Proč není podstatné se vidět na prvním místě ve vyhledávání v rámci placené reklamy?

Jeden z nejčastějších požadavků klientů je, aby byly jejich produkty, služby a celkově jejich webové stránky dohledatelné na prvních pozicích ve vyhledávání. My se spolu podíváme na to, proč tomu tak obvykle nebývá, jestliže se samotní podnikatelé vyhledávají a nevidí se.

Proč se nevidím?

Co se týče placené reklamy, tak Google v dnešní době upřednostňuje automatické strategie cílení. To znamená, že už nefunguje tak, jako tomu bylo dříve, např. ručním nastavením ceny za proklik, případně cílením na určitou pozici ve vyhledávání, apod., ale bere v potaz chování každého uživatele od A do Z. To znamená:

  • O co se aktivně zajímá?
  • Co nejčastěji vyhledává?
  • Jaká navštěvuje místa?
  • Jaké je jeho nákupní chování?

S těmito otázkami bych mohla pokračovat dál. Co tím chci říct?

Google Vám nabízí obsah relevantní tomu, co Vás zajímá. To znamená (pouze pro příklad), že pokud jste zaměstnanec e-shopu nabízejícího papírenství a reálně tento e-shop pouze provozujete, ale nenakupujete a ani se dále o tyto věci nezajímáte (ano, z profesního hlediska jistě, ale jinak ne), pak Vás Google vyhodnotí jako nerelevantního uživatele s ohledem na nákupní procesy. Pokud máme v reklamě nastavenou strategii zaměřenou na sběr konverzí, tzn. dokončení nákupů, pak je v pořádku, že se Vám Vaše reklama nezobrazí a nebo se zobrazí na nižších příčkách.

Čistě z logického pohledu - budete raději, když Vám reklamu proklikne uživatel, který jen tak brouzdá z dlouhé chvíle po internetu a přemýšlí, co by kdyby, nebo budete raději, když Vám reklamu proklikne uživatel, který jde na e-shop s cílem nakoupit?

Právě druhý typ uživatelů se Vám Google na základě sesbíraných dat a podkladů v rámci kampaní a nastavených strategií snaží přivést na Váš web.

TEDY!

Nepanikařte, když se Vy nebo když Vás Vaši blízcí nevidí na prvních místech! Neznamená to, že jsou kampaně chybně nastavené, ale že Vás jednoduše Google vyhodnotil jako nerelevantní uživatele vůči nastavené strategii a dodaným podkladům.