SEO vs. PPC - Na co se zaměřit?

Pojďme se společně podívat, jaké výhody, ale i nevýhody Vám jednotlivé zobrazování - placené i neplacené - přináší.

SEO vs. PPC

Máte skvělý web doplněný o kvalitní SEO, zobrazujete se v organickém (neplaceném) vyhledávání na předních pozicích a máte pocit, že vše funguje naprosto skvěle a tak agentury, které Vás neustále oslovují, odmítáte, že online reklamu nepotřebujete? Pojďme se společně podívat, jaké výhody, ale i nevýhody Vám jednotlivé zobrazování - placené i neplacené - přináší.

SEO (Search Engine Optimization)

SEO (optimalizce stránek pro vyhledávače) vašich stránek je kouzlem, které je na první pohled neviditelné, avšak je stejně důležité, jako placená reklama, ne-li důležitější. SEO tvoří kostru vašeho obsahu, bez které se ve vyhledávačích na předních místech neobjevíte. 

Výhody správně vytvořeného SEO: 

  • Dlouhodobý přísun relevantních návštěvníků a tedy potenciálních zákazníků.
  • Vy nevyhledáváte zákazníka, zákazník hledá vás.
  • Neplatíte za reklamu.
  • Díky SEO se ve vyhledávání zobrazujete dál, i když se o něj přestanete starat a to do té doby, dokud vás konkurence nepřetlačí.
  • Jedná se o dlouhodobý efekt - nezobrazuje se ten, kdo víc zaplatí, ale ten, kdo je relevantní.

Nevýhody SEO:

  • Dlouhodobé dosahování vyšších pozic ve vyhledávání.
  • Nelze okamžitě reagovat na změny na trhu.

PPC (Pay Per Click)

Chcete být vidět na prvních příčkách ve vyhledávačích Google a Seznam? Máte zde již vytvořené kampaně nebo je teprve chcete vytvořit? PPC kampaně jsou skvělým nástrojem pro získání nových zákazníků a oslovení stávajících.

Výhody PPC reklamy:

  • Rychlost a dostupnost - jste okamžitě vidět ve vyhledávacích výsledcích.
  • Přesně cílíte na své zákazníky.
  • Platíte jen za návštěvníka stránek (Pay Per Click).
  • Kontrolujete návratnost investic.
  • Je měřitelná, tudíž znáte její výsledky.
  • Určení rozpočtu - je jen na vás, kolik chcete investovat do vaší reklamy.
  • Můžete cílit na návštěvníky webu, kteří Vaše stránky již navštívili, ale neprovedli žádnou očekávanou akci (registraci, poptávku, objednávku,...).

Nevýhody PPC reklamy:

  • Náklady na finanční i lidské zdroje.
  • Časová náročnost pro dosažení očekávaných výsledků u náročnějších kampaní na rozpočet a návratnost.

Vše má své pro a proti a je jen na Vás, jakým způsobem chcete oslovit Vaše potenciální zákazníky a zda se rozhodnete do další investice, která je v obou případech nezbytná:

  • Máte člověka, který se v dané problematice vyzná?
  • Máte člověka, který dokáže správně zanalyzovat přijatá data a získaná data správně využít?

Pokud jste si v jakékoliv ze dvou výše uvedených otázek odpověděli ne, neváhejte se na nás obrátit s jakýmkoliv dotazem. Rádi Vám poradíme a případně připravíme strategii přímo pro Váš projekt.