SEO vs. PPC - Na co se zaměřit?
Pojďme se společně podívat, jaké výhody, ale i nevýhody Vám jednotlivé zobrazování - placené i neplacené - přináší.
SEO vs. PPC
Máte skvělý web doplněný o kvalitní SEO, zobrazujete se v organickém (neplaceném) vyhledávání na předních pozicích a máte pocit, že vše funguje naprosto skvěle a tak agentury, které Vás neustále oslovují, odmítáte, že online reklamu nepotřebujete? Pojďme se společně podívat, jaké výhody, ale i nevýhody Vám jednotlivé zobrazování - placené i neplacené - přináší.
SEO (Search Engine Optimization)
SEO (optimalizce stránek pro vyhledávače) vašich stránek je kouzlem, které je na první pohled neviditelné, avšak je stejně důležité, jako placená reklama, ne-li důležitější. SEO tvoří kostru vašeho obsahu, bez které se ve vyhledávačích na předních místech neobjevíte.
Výhody správně vytvořeného SEO:
- Dlouhodobý přísun relevantních návštěvníků a tedy potenciálních zákazníků.
- Vy nevyhledáváte zákazníka, zákazník hledá vás.
- Neplatíte za reklamu.
- Díky SEO se ve vyhledávání zobrazujete dál, i když se o něj přestanete starat a to do té doby, dokud vás konkurence nepřetlačí.
- Jedná se o dlouhodobý efekt - nezobrazuje se ten, kdo víc zaplatí, ale ten, kdo je relevantní.
Nevýhody SEO:
- Dlouhodobé dosahování vyšších pozic ve vyhledávání.
- Nelze okamžitě reagovat na změny na trhu.
PPC (Pay Per Click)
Chcete být vidět na prvních příčkách ve vyhledávačích Google a Seznam? Máte zde již vytvořené kampaně nebo je teprve chcete vytvořit? PPC kampaně jsou skvělým nástrojem pro získání nových zákazníků a oslovení stávajících.
Výhody PPC reklamy:
- Rychlost a dostupnost - jste okamžitě vidět ve vyhledávacích výsledcích.
- Přesně cílíte na své zákazníky.
- Platíte jen za návštěvníka stránek (Pay Per Click).
- Kontrolujete návratnost investic.
- Je měřitelná, tudíž znáte její výsledky.
- Určení rozpočtu - je jen na vás, kolik chcete investovat do vaší reklamy.
- Můžete cílit na návštěvníky webu, kteří Vaše stránky již navštívili, ale neprovedli žádnou očekávanou akci (registraci, poptávku, objednávku,...).
Nevýhody PPC reklamy:
- Náklady na finanční i lidské zdroje.
- Časová náročnost pro dosažení očekávaných výsledků u náročnějších kampaní na rozpočet a návratnost.
Vše má své pro a proti a je jen na Vás, jakým způsobem chcete oslovit Vaše potenciální zákazníky a zda se rozhodnete do další investice, která je v obou případech nezbytná:
- Máte člověka, který se v dané problematice vyzná?
- Máte člověka, který dokáže správně zanalyzovat přijatá data a získaná data správně využít?
Pokud jste si v jakékoliv ze dvou výše uvedených otázek odpověděli ne, neváhejte se na nás obrátit s jakýmkoliv dotazem. Rádi Vám poradíme a případně připravíme strategii přímo pro Váš projekt.